عادت های ثروتمندان



۱- یک دفتردار(حسابدار) حرفه ای استخدام کنید:

_ حتی اگر شما شرکتی نداشته باشید، زندگی شخصی شما یک کسب و کار است و همه کسب و کارهای واقعی دارای “دفتردار” هستند. زمانی که از یک دفتردار حرفه ای بخواهید صورت های مالی شما را به طور مرتب ثبت و تنظیم کند، آنگاه شروع می کنید به داشتن اسناد حرفه ای.

_ در کنار دفتردار خود بنشینید و هریک از ارقام را ماهیانه بررسی نمایید. با تکرار ارقام به صورت ماهیانه، نه تنها یک عادت خوب را در پیش می گیرید، بلکه دید بهتری نسبت به الگوهای هزینه ای خود پیدا می کنید، زودتر می توانید بهبودها را صورت دهید و در پایان کنترل زندگی مالی خود را به دست می گیرید.

_ استخدام دفتردار و مشاوران مالی کارشناس دیگر، همان پولی است که “هزینه های خوب” نام دارد؛ تنها به این دلیل که این هزینه ها شما را پولدارتر، برای یک آینده بهتر آماده تر و زندگی تان را آسان تر می سازند.

_ می توانید به جای پرداخت دستمزد به دفتردار، با وی داد و ستد خدماتی انجام دهید. یعنی در ازای خدماتی که به شما ارایه می دهد، شما نیز خدماتی را به وی ارایه دهید.

_ با استخدام یک دفتردار یا مشاور حرفه ای و عاری از عواطف(بی طرف نسبت به مسایل مالی شما)، می توانید چالش های مالی خود را آشکار سازید. در این صورت توانایی بیشتری برای ایجاد دگرگونی و گرفتن تصمیم های لازم پیدا می کنید(پیش از آن که مسایل مالی تبدیل به سم شوند).


۲ – یک گروه برنده ایجاد نمایید:

_ برای برنده شدن در مسابقه پول، بهترین و باهوش ترین افراد را در گروه خود لازم دارید.

_ مهمترین نکته این است که مسایل مالی خود را به صورت راز نگه ندارید. به سخن های افراد باهوش تر از خود در حوزه های کارشناسی گوناگون گوش فرا دهید، ولی در پایان تصمیم را خودتان بگیرید.

_ می توانید به جای هزینه کردن برای یک گروه گران قیمت، فردی بازنشسته و با تجربه را پیدا کرده و از کمک و راهنمایی وی استفاده ببرید.


۳ – ظرفیت و محتوای خود را پیوسته گسترش دهید:

_ ما در دوره ای زندگی می کنیم که زمان آن رسیده به عنوان یک فرهنگ شروع به بزرگ شدن(رشد کردن) کرده و به بلوغ مالی برسیم و شبکه های حمایتی و برنامه های تامین اجتماعی دولت را به کسانی واگذار کنیم که واقعا به آنها نیاز دارند.

_ بسیاری از مردم با داشتن آگاهی های قدیمی در ذهن یا چسبیدن به پاسخ هایی که زمانی درست بوده ولی امروز درست نیستند، عقب می مانند.

_ برای ثروتمند شدن نیاز دارید که همواره با دنیای دانشی که به سرعت در حال دگرگونی است، هماهنگ باشید.

_ ما در عصر تکنولوژی و فن آوری هستیم. اگر نمی خواهید این دوره را از دست بدهید، باید پیشروتر از دیگران بودن و دیدن آینده ای که دیگران توانا به دیدنش نیستند را به یک عادت تبدیل کنید.


۴ – پیوسته به رشد خود ادامه دهید:

_ رشد کردن به این معناست که هر چه بزرگ تر می شویم، کارها را به شیوه های متفاوتی نسبت به گذشته انجام دهیم. یعنی این که بخواهید بیشتر و بیشتر مسئول خودتان، عملکردهای تان، اندیشه و درایت تان و… باشید.

_ برای ثروتمند شدن باید بدانید که بازارها فراز و نشیب دارند و هیچ کس وجود ندارد که از شما حمایت کند. به عبارت دیگر باید هرچه کمتر و کمتر به دیگران وابسته باشید، بیشتر و بیشتر بتوانید از خودتان نگهداری کنید و نیازهای خود و دیگران را برطرف سازید.

_ برای سریع تر ثروتمند شدن، نیاز دارید که سریعتر از بیشتر مردم رشد کنید.


۵ – خواستار شکست بیشتر باشید:

_ امتحان کردن چیزهای تازه و اشتباه کردن، شما را فروتن نگاه می دارد و موجب می شود بیشتر از افراد مغرور و خود بزرگ بین بیاموزید.

_ دنیا برای ما طراحی شده که شکست نخوریم و برنده باشیم، ولی چالش ما این است که نخست شکست بخوریم تا بتوانیم ببریم.

_ دلیل اینکه بیشتر مردم ناموفق از تغییر هراس دارند یا نمی توانند همگام با زمانه دگرگون شوند، این است که از اشتباه کردن می ترسند و می خواهند همیشه درست عمل کنند.(کمال گرایی افراطی)

_ ترس از شکست است که موجب شکست می شود؛ همچنین نیاز به کمال است که موجب می شود در پایان احساس بدی نسبت به خود پیدا کنیم.

_ هر روز اقدام کوچکی کنید و کاری شجاعانه انجام دهید. حتی اگر پولدار نشوید، این عادت شما را در هیجان و سال به سال جوان تر نگاه می دارد.

_ هر روز در انتظار اندکی شکست باشید!


۶ – به خودتان گوش فرا دهید:

_ نیرومندترین نیروی شما چیزی است که به خودتان می گویید و چیزی که به آن باور دارید.

_ بازندگان، به جای این که به طور مشخص خواسته خود را بیان کنند، به آنچه که در زندگی نمی خواهند توجه بیشتری نشان می دهند.

_ به اندیشه ها و احساس هایی توجه کنید که آنها را نمی خواهید و سپس آنها را به سمت چیزهایی که می خواهید متمرکز نمایید.

_ اقدام کنید و ادامه دهید. در صورت لزوم بهبود ببخشید تا این که آنچه که می خواهید را به دست آورید.

۷ – تجربه گذشته ، دانش روز

تجربیات گذشته چه خوب چه بد یکی از نیازهای پیشرفت در زمینه ی کاری شماست که باید از آن ها درس گرفت. همانطور که اختراع دوباره چرخ هیچ لزومی ندارد ، ولی چرخ دردیگر اختراعاتی که هر روزه شاهد آن هستیم به فراوانی استفاده میشود.

امروزه شاهد آنیم تجهیزات در تمام صنایع سریع بروز رسانی میشوند و هر روز شاهد اختراعات گوناگونی در زمینه های شغلی مختلف هستیم . همه اینها مدیون ترکیب تجربه و دانش روز میباشد. برای اینکه در زمینه کاری خود موفق باشید باید هردوی اینها را بکار گیرید تا آینده ای روشن در پیش داشته باشید.


بهترین کسب و کار پولدارترین کار پاره وقت در ایران  اینجا