سال جاری مصادف با دهمین سالگرد پیدایش آیفون بوده است و اپل این مناسبت را با عرضه‌ی محصول ویژه‌ای که فعلاً آیفون ۸ خوانده می‌شود جشن خواهد گرفت.


 آنطور که در گزارشات متعدد به آن اشاره شده است آیفون ۸ به همراه دو تلفن هوشمند دیگر با اسامی احتمالی آیفون ۷S و آیفون ۷S پلاس رونمایی خواهد شد و اولین گوشی آیفون مجهز به نمایشگر OLED ، فناوری شارژ بیسیم و صفحه نمایش بدون حاشیه خواهد بود.

 اما چنین قابلیت های جدید و جذابی بهای گزافی نیز برای خریداران در پی خواهند داشت.آیفون 8چند روز قبل گزارشی منتشر شد که در آن ادعا شده بود آیفون ۸ با حافظه رم ۳ گیگابایتی و در سه مدل با حافظه داخلی ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد، جدیداً نیز وبسایت چینی IThome از قیمت این سه مدل پرده برداشته است. 


بر اساس ادعای این وبسایت تهیه نمونه ۶۴ گیگابایتی ۹۹۹ دلار برای خریداران آب میخورد و ۱۰۰ دلار به ازای هر یک از مدل های پر ظرفیت تر به این مبلغ افزوده می‌شود یعنی نمونه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۰۹۹ دلار و نمونه ۵۱۲ گیگابایتی ۱۱۹۹ دلار قیمت خواهند داشت. هرچند که گوشی های آیفون هرگز ارزان نبوده اند اما چنین مبالغی برای یک تلفن هوشمند بسیار زیاد به نظر می‌رسد. با این حال برند آیفون طرفداران پر و پا قرص خود را دارد و احتمالاً طراحی و امکانات جدید آیفون ۸ بسیاری از علاقمندان را مجاب به خرید چنین دستگاه گرانقیمتی نیز خواهد کرد.


گفته شده که طی هفته های گذشته تولید آیفون ۸ روند پرشتابی به خود گرفته و آخرین شنیده ها از رونمایی آن طی برگزاری مراسمی توسط اپل در تاریخ ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۱ شهریور ماه حکایت دارند. با این حال کمپانی اپل تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است و احتمال تغییر زمان این رویداد متصور است



https://instagram.com/inoti_137