📌customer Relationship Management
یا مدیریت ارتباط با مشتریان در تعریف به معنای تمامی فرآیندها، تکنولوژی ها و منابع انسانی است که به جذب، توسعه و نگهداشت مشتریان کمک می کنند.

💢بر اساس تعریف بالا CRM# تنها یک نرم افزار نیست!

به این معنا که اگر می خواهید #CRM را موفقیت آمیز در شرکت خود پیاده سازی کنید باید علاوه بر به کارگیری نرم افزار، فرآیندهای مرتبط با مشتری را به درستی بچینید و فرهنگ استفاده از نرم افزار CRM# را نیز در شرکت خود جا بندازید.


💢فرآیندهای سازمانی

💢تکنولوژی های مورد استفاده

💢منابع انسانی
مشتریان جدید جذب کنید، رابطه خود را با آنها گسترش دهید، از آنها به خوبی مراقبت کنید و آنها را مدت زمانی طولانی به عنوان مشتری حفظ نمایید.

CRM به شما کمک می کند رابطه با مشتریان فعلی را گسترش دهید و همچنین بتوانید مشتریان جدید جذب کرده و در نهایت از مشتریانتان به خوبی مراقبت کنید.